torsdag 8 september 2011

BE teorin check!!!

Björklinge ryttarförening, min eminenta ridklubb som ordnar så många aktiviteter(eller ska jag säga tack Ankie? ;) ), har tillsammans med Liljeborns trafikskola ordnat en kurs för att ta BE kort. Det ingår teorimaterial, teorikurs, fritt antal körlektioner och man får låna körskolans bil och släp. Jag har funderat på att ta BE i många, många år men aldrig kommit mig för men nu såg jag chansen.

I tisdags gjorde jag teorin och klarade den!!!! Tjohooo!!!

Nu väntar några körlektioner och sedan uppkörning senare i höst. Det ska bli så skönt när det är i hamn. Vi funderar på att köpa en fyrhjulsdriven bil efter passaten eftersom vi bor så som vi gör. Det är inte så roligt att köra iväg med transporten i vinterväglag och inte veta om man ska komma till träningen och hem igen.

Igår hade jag en härligt ledig dag som ägnades åt städning, målning och faktiskt en liten promenad med Blida. Jag har valt att låta ponnyerna vara de första veckorna. Det brukar vara jobbigt att byta miljö och kompisar och de har i lugn och ro fått komma in i flocken.

Igår gick jag ut i hagen för att hämta Blida. Hon kom snällt men tyckte att det var lite upprörande att bara hon skulle behöva gå in. Ställde upp henne på gången och hon skötte sig bra. Lade på Starlights sadel och den låg okej. Blida är tjock och extremt bred över ryggen men den duger att använda. Däremot var det svårt att hitta ett passande träns. Starlights var för stort och Morris för litet så jag måste shoppa ett nytt till Blida. Vi gjorde det bästa av situtationen i alla fall och gick ut på promenad. Blida skrittade energiskt och skrek lite på de andra hästarna men följde ändå med. När vi gått ung 500 m provade jag att sitta upp och sedan vände jag hemåt. Hon var snäll och stannade när jag bad om det. Duktig liten pålla som fick gå ut i hagen till de andra hästarna. Det ska bli roligt att få börja jobba med henne.

I natt har Stina och Likören fått sova inne. Det är bara halvbloden som behöver tillskottsfoder och även Sibban kommer att få komma in när jag hämtar hem henne och Belize i helgen.

Linnea har bestämt sig för att sluta på fotbollen. Kanske börjar hon igen till våren. Lite skönt tycker hennes mamma att det är eftersom hon ändå har ett ganska så fullspäckat veckoschema:

Onsdag pianolektion
Torsdag gymnastik
lördag ridning
söndag gymnastik

Sedan kommer innebandyträning två dagar i veckan till detta....

Filip tränar fotboll tre gånger i veckan och spelar match en. Sedan börjar pingisträningen två dagar i veckan. Mycket skjutsande för föräldrarna blir det.....

Ha det gott alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar